Blogguppgift 2: Jämställdhet - Tvingat könsbyte?

Jag anser inte att man kan ställa en fråga om vad man hade gjort om man hade blivit tvingad till att byta kön. Eftersom jag är nöjd med att vara man och anser att det är intregerad del av min personlighet skulle jag aldrig kunnat acceptera något sådant. Inte bara går det emot alla mänskliga rättigheter och de demokratiska värderingar Sverige och väst representerar utan även min intergritet och värderingar vilket resulterar i att jag hellre hade valt döden i ett sådant fall, då hade jag iallafall kunnat dö som mig själv och inte som någon annan person. Så hade ett tvingat könsbyte påverkat mig. Det här är mitt svar på uppgift 2.


Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Intressant poäng. Nu var tanken att du skulle föeställa dig vad det skulle innebära inte göra det i praktiken. Men jag respekterar din hållning. Så vi slipper tänka på de ödesdigra konsekvenser ett könsbyte skulle innebära för dig.

2008-10-13 @ 13:10:09
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0